Stockholm springer

Köpenhamn brinner, men Stockholm – det börjar bli fint nu. Barmark och promenadfolk i hela stan, och man kan tänka på möjligheterna. Det är en sådan kliché, men det är svårt med vinter. Det hjälpte inte att den var kort i år, det var för mörkt och för kallt i alla fall.

Jag borde vara upptagen med annat, men kroppen är inte riktigt frisk än – visst var förkylningen längre än vanligt? Du har säkert haft den du också, alla har haft den, din var säkert också lång, allas var lång. Vintern kort, förkylningen lång. Helena Bergström är på TV. Tilde Fröling spottade just på henne. Suck suck.

Jag borde VERKLIGEN vara upptagen med annat. Det är meningen att jag ska vara sådär snabb och kompetent nästa vecka, vilket såklart är helt absurt. Min kompetens är störst på dra-täcket-över-huvudet-området, jag är en riktig spjutspets, men sorgligt oefterfrågad. Inga frågor om täcken över huvuden. Bara frågor om samarbetsvillighet och planering, telefonsamtal och samordnande av scheman. Kan du då? Nej, då kan inte jag. Då då? Nej, det går inte heller. Ringer du och kollar det med honom? Har ni kommit överens om betalningen än? Tusen frågor och inget som egentligen har något att göra med det vi vill göra – vilket är för mycket på en gång.

Samtidigt går saker sönder och det behövs ringas till både tandläkare och låssmeder och gynmottagningar. Och det behövs ringas till mig, men det görs inte.

Ibland önskar jag mig ett annat levebröd, ett jobb med fasta tider och utan långsiktiga prestationskrav. Ett fixa-nu-gå-hem-sen-jobb. Jag tror inte jag skulle vara lyckligare, men jag tror jag skulle oroa mig mindre.

Andra bloggar om: , , ,

2 responses to “Stockholm springer

  1. min är inte lång den är oändlig. den oändliga förkylningen kommer den kallas i folkmun. sen. när jag dött av den.

  2. Jag var i Stockholm i två veckor och minglade på både Åhlens, NK och PUB utan att åka omkull av virus. Fantastiskt! Fast det är klart… hade handskar på 🙂

    Men munskydd. Skyddsdräkt. Skoöverdrag. Och desinfektionsmedel i tandkrämen. Inte.

Kommentera

