Stereotypen

De påstår att de vet ”allt” om mig. Jag går dit för att se om det stämmer.

De påstår att jag är ung, singel, universitetsstuderande. Att jag har mycket låg inkomst. Att jag är nöjesintresserad. En förändringsbenägen och kunskapstörstande kollektivist

Att jag konsumerar böcker, starköl och nöjen. Är intresserad av sportdykning, vidareutbildning och styrketräning

Tittar på TV: musikvideo, utländsk talkshow, utländska komediserier
Läser: musik, film och foto; populärvetenskap; kulturtidningar

Är positiv till EU-medlemsskap, ny teknik och ”utmaningar, nyheter och förändringar”. Att jag är negativ till individuell lönesättning. Röstar på både miljöpartet, folkpartiet och vänsterblocket.

Att jag inte håller med om att jag är ”nöjd med mitt liv och vill ändra på så lite som möjligt”.

.

Det är alltså detta som påstås vara ”allt”. Det där är inte ”allt”. Det är ”ingenting”. Här sitter man och hoppas på att få veta någonting, att få veta ALLT. Vad får man? Man får veta att man konsumerar starköl och gillar sportdykning, vilket är ett ”ja” och ett ”nej”.

Jag vill veta ALLT. Ge mig ALLT.

Andra bloggar om: ,

One response to “Stereotypen

  1. Mitt område stämde skitdåligt, eller det var inte direkt specifikt. Här ligger exempelvis flera studentbostadsområden tätt på varandra och lite längre bort bostadsrätter…så står det att det är ett bostadsrättsområde vilket blir jättemissvisande. Jaja. Fick inte reda på nåt intressant om mig iaf… 😉

Kommentera

