Dammigt, dåligt, dumt

Förkylningstittar på nyheterna, det rapporteras om någon sorts smutsundersökning på svenska kontor. De säger att till synes välstädade kontorslandskap på sina ställen kan vara lika smutsiga som ett ostädat garage. ”Den här kontorsstolen, till exempel, den har 50,2 procent i dammindex.” Dammindex. Vad fan är det för enhet? En googling gav endast två (2) fullkomligt orelaterade träffar. Jag tror inte på dammindex. Jag tror dammindex helt enkelt är hittepå.

Har försökt titta på Tjenare Kungen tre gånger nu sedan i lördags. En gång om dagen, alltså. Det går inte. Det kommer inte gå. Jag ger upp. Om inte någon övertygar mig innan imorgon bitti tänker jag skicka tillbaks den osedd till lovefilm. Jag vill bara att den ska ta slut. Orkar fram tills att Abra flyttar till Göteborg och börjar jobba på den där korvfabriken. Längre går det inte. Usch, svensk film, jag skäms. De pratar så fult. ”Vad gjorde du 1984?” frågar trailern. Jag minns inte 1984, jag var för ung. Det kanske är därför. Jag kanske inte kan ta till mig den obekanta tidsandan, naiviteten och krossa systemet. Hej då Kungen.

.

Svenska dagbladet skriver en artikel om Britney Spears nya frisyr, och lägger ut den i kategorin ”Nöje”.

Nöje. Ni vet, underhållning och sånt.

Är det någon som är road?

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

