Shoutouts

Det ligger en sjukdom i min kropp och väntar på att få bryta ut. En sådan där jävla förkylning. Den har jag inte tid med! Håll dig på mattan. Trots att jag inte har tid värker det i hud och leder. Kliar lite sådär, ni vet. Både i halsen och på skinnet.

Har börjat vilja byta stadsdel. Strosade runt på södermalm och förundrades över den mängd insyn människor på bottenvåningarna i de gamla husen lever med. Kikade diskret in när jag gick förbi, här och var satt stereotypiska södermänniskor ur varierande generationer och levde sina hemmaliv. Alla jag såg tillhörde stereotypen, eftersom den alltid ändras efter vad man ser. Eller att man ser vad man förväntar sig att se. I min stadsdel ser man inga människor i sina hem, alla bor så högt upp. Men man ser dem på gatorna. Jag vill bo någon annanstans nu. Har nått min treårsgräns. Max tre år, sedan måste jag ”röra på mig”, som mormor brukar säga när hon blir rastlös.

.

Tittar på mina bokmärkta bloggar, och inser att de är så många fler än vad jag har i blogrollen till höger. Och så många som är så bra. Det är dags att ge props. Ge dem ett besök, de brukar för det mesta vara värda det. Malin för att hon skriver så bra och så sällan att allt får mer eftertryck på något sätt, Annika för hennes hejdlösa poserande, Marcus för att han på något sätt känns så vuxen numer och det är skönt att veta att det är något som kommer till alla, Bokhororna för att ibland behöver man läsa lite om böcker utan att faktiskt läsa dem, Conan för att det bara är en massa popkultur och inget trams, Goesta för storslagenheten i det lilla och just nu verkar det hända grejer och det är skönt att höra att grejer är sådant som händer, Dum som skriver alldeles för sällan men är så otroligt vass och säker när hon gör det, Bridget för att hennes sätt att ta sig an livet verkar milsvida från mitt men ändå inte, rrr för att han lyckas vara både ansträngt och oansträngt vulgär på samma gång och ändå inte alls, Bodil för att hon är vuxen och vet hur man gör det här med ord och lever någon annanstans än här, Emma för att jag inte alls var särskilt förtjust när jag såg henne på TV men har fått omvärdera helt när jag läser henne istället (jag kan kanske ha varit lite förbannad på att hon är så jävla snygg, sånt händer), Gustav för att han är klubb-ute så jävla mycket i Stockholm och det är skönt att läsa om någon annan som orkar men jag förstår inte hur det går till – jag vill sitta still, Zoe för att hon lyckas få mig att läsa även fast hon aldrig börjar meningar med stor bokstav och det säger något om hur bra det är för jag har dåligt tålamod med sånt, Donnie för att det är sådär kompetent som jag aldrig kommer att orka eller lyckas skriva, Konsum för att det är så gemytligt, E för att hon skriver brev på brev av underfundigheter till Marc Jacobs och jag gillar när folk har jobb och barn och stora papiljotter i håret och sånt som jag inte har, Rebecca som inte är hemma för tillfället men hon kommer väl hem igen hon också och börjar med popkultursberoendet igen och tillsvidare kan man ju hålla till godo med det personliga och det är barnbilder och jag är lite inne på barn just nu – vilket är både skrämmande och oroväckande, Ronnie Sandahl-groupien för att det är både dåligt och konstigt och lite underhållande men inte lika underhållande som det är meningen tror jag, Mo och det är så många många ord och ibland orkar jag inte läsa för det är så många ord och ibland orkar jag och det är bra och jag tror det mest handlar om att vi kanske lever lite likadant, Lisa för att det är uppstyrt och lättsamt och intelligent, pangdudog för att hon skriver som min bästis pratar och det känns tryggt, Alex för att det verkligen är ett koncept och såna tycker jag om, David för att det är något lätt störigt över honom och det brukar funka för mig, Herr Berglund för att det är också ett koncept och jag gillar som sagt koncept, Dumburken för att jag gillar TV och trevliga bloggar, Daniel för att det är bra helt enkelt, och Alice och Ella för att de är tuffast i riket, tuffare än jag någonsin kommer vara.

Andra bloggar om: , , ,

6 responses to “Shoutouts

  1. meh! vad kul detta är. tack! du har gjort mig glad glad glad i natten.

  2. Mig med! 🙂

  3. Och då säger även jag :

    Kul kul! Tack tack.

  4. Jag som trodde att jag var höjden av hejd!
    Men hellre ett hejdlöst poserande än… ja, inget poserande alls.

  5. Man tackar då!
    Vem är du förresten?

    Och fö så är det inte så jäkla säkert att jag orkar alltid, mycket gör jag på ren vilja…

    /g

  6. Tack så mycket för din kommentar, det värmer mitt dumma hjärta!

Kommentera

