Inte nöjd

Är hemma mitt på dagen. Ligger och andas in den unkna hemmaluften. Snart kommer en liten tupplur, som förhoppningsvis kommer avslutas innan det blir för sent för att hinna med en dusch.

Är kär. Är inte kär. Vet inte. Är det så, att om man inte vet så är man det inte? Försöker undvika hela situationen. Det går jättebra, så länge den undviks till fullo. Däremot klaras det inte av några halvmesyrer till undantag. Jag tror jag måste få klart för mig vad jag har att erbjuda, för att kunna erbjuda det. Just nu är jag en enda falsk marknadsföring, vilket jag inte vill vara – det enda jag kan eftersträva är att vara ärlig och rak, men jag vet inte vad som är ärligt precis just nu. Magkänslan säger mig inget konkret. Behöver något att lyssna på, så jag lyssnar på vänner istället för på magen. De pratar högre, tydligare, och för det mesta i fullständiga meningar.

Jag skulle nog bara vilja känna mig lite nöjd, tror jag. Och det är lättare att känna sig nöjd med inget än med lite. Eller är det bara inbillning? Orkar inte inte inbilla mig saker just nu. Jag kan inte tänka klart, och ingen annan verkar kunna det heller. Jag har bara en oartikulerad mage som håller på att känna olika saker till höger och vänster, det svänger för varje sms som skickas eller inte skickas. Hur skulle något egentligen kunna vändas upp och ned av ett jävla textmeddelande?

Nej, vi fortsätter satsa på inget, så slipper vi undra. (NU LJUGER JAG.)

Andra bloggar om: ,

One response to “Inte nöjd

  1. Ibland önskar jag att jag bara kunde sluta tänka.. Det är så jävla svårt ibland när man tänker för mycket..

Kommentera

