Början av februari

Jag lever ett litet liv dessa dagar. Inget är storslaget, mina kärlekar begränsar sig till ät/drickbara upptäckter på ICA och att lovefilm.se skickar film på film till min brevlåda utan att jag behöver göra mer än att betala en räkning till i månaden och att skicka tillbaka filmerna när jag tittat på dem, vilket jag gör ofta, nästan varje kväll.

I förrgår såg jag The rules of attraction, som fick mig att uppskatta bokversionen ännu mer, samt att fortsätta min inre anti-James-Van-Der-Beek-kampanj. Idag såg jag Strangers with candy och suckade högt i min ensamhet över deras misslyckade och alldeles för uppenbara försök att göra skruvad absurd komik.

Japp, det är ett litet liv dessa dagar. På kvällarna sitter jag hemma och tittar på mer eller mindre dåliga filmer. På dagarna försöker jag leva upp till något jag ännu inte lyckats lista ut vad det är. Tittade i kalendern på veckan som kommer, det är mycket jag förväntas leverera.

Gud, vad jag hatar det uttrycket. Att leverera. (Så länge det inte handlar om att man verkligen ska leverera något, typ ett paket.)

Hur som helst-

Jag försöker bara få dagarna att gå just nu. Ska försöka komma fram till vad det är jag väntar på, men jag vet inte hur man gör.

Kommentera

