Working 9-5 13-17

Är det smart eller dumt att tacka ja till ett projekt som innebär att ta på sig uppgifter man vet att man inte är något bra på, och jobba med åtminstone en människa men vet att man inte tycker något bra om? Vet inte riktigt hur jag ska göra. Jävla jobb. Alltid ska man behöva dras med andra människor. Jag är ju artiste! Är det inte meningen att jag ska sitta i min ensamhet och bara göra saker som jag vill och känner för i mitt känsliga hjärta och min känsliga själ?

Jag har ett mycket känsligt hjärta och en mycket känslig själ. Jag tycker det borde tas mer hänsyn till detta. Kanske något slags stödbidrag? Jag skulle säkert kunna skriva en fantastisk ansökan.

Härmed ansökes om stödbidrag 13:44.2 för ekonomisk hjälp till mindre bemedlade känsliga hjärtan och själar. På grund av medfödd låg toleransnivå mot andra människors nycker, egenheter och åsikter anser jag mig vara berättigad fullt månadsbelopp, som ersättning för inkomstbortfall i och med oförmåga att ta jobb som innebär att jag måste utsätta mig för, och rätta in mig efter, mina s.k. medarbetares personligheter.

Å andra sidan – jag kan i alla fall vara nästan hur dragen som helst på ”jobbet” utan att det spelar någon större roll för någon. Om jag nu skulle känna för det. Det skulle vara svårt för mig att orsaka någon egentlig skada, hur dåligt jag än skulle prestera. Det finns vissa yrkeskategorier som inte har samma lämplighetsgrad för fylleri. Exempelvis:

kirurger
chaufförer
soldater
brandmän
flygledare
kärnkraftverksanställda

Det känns lite roligt, och lite oroligt. Det är detta som är faran med att samhället inte ser till att det finns rejäla förebilder i det offentliga rummet för samtliga yrkesgrupper. Det är detta som händer när den första personen man kommer att tänka på när man hör ordet ”kärnkraftsanställd” är Homer Simpson.

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

