Huvudvärk

Jag tror inte jag gillar alkohol. Jag tror inte jag gillar Stockholm. Jag börjar bli mer och mer övertygad om att jag inte gillar Stockholm och alkohol i kombination.

I alla fall gillar de inte mig.

En annan sak jag inte gillar, är ordet ju i skriven text. Ofta använder jag det själv. Ibland orkar jag ta bort det, ibland inte. Jag hatar ordet ju i skriven text, passionerat. Jag är trött på att inte bli sagd saker rakt upp och ned, som från början. Ju verkar förutsätta att vi har gått igenom det här förut, att du vet att jag vet att du tycker så här, eller att det är klart att vi tycker likadant, eller att du tror att jag redan vet att det är på ett visst sätt, eller att jag tror att du vet. Det är illa nog i tal, men skrivet är det ännu värre – klumpigt och överflödigt.

Jag vill inte ha att göra med några klumpiga och överflödiga saker. De får mig att känna mig klumpig och överflödig själv.

Och så vill vi ju inte ha det.

(Se, så fult det är.)

Urk, jag orkar inte ligga här längre, och jag orkar inte gå upp. Vad gör man då?

Andra bloggar om: , ,

2 responses to “Huvudvärk

  1. Du skriver som poesi.. mkt vackert

  2. Jag gillar ”ju” OCH ”liksom” i skriven text. Ville bara få det sagt. Positionera mig liksom.

Kommentera

