So, how you like them apples?

Det följer med för lite sylt till färdigpannkakorna.

Att ringa eller inte ringa.

Jag måste gå igenom högarna på bordet. Jag har en känsla av att det ligger räkningar och gömmer sig däri.

Slog häromdagen fast att jag var värd mer än tidningen hennes. Frågan är, hur mycket mer?

Är trött på ljud. Det är så många ljud överallt, till och med när det är tyst. Polarpriset: Jag gillar Reich, inte Rollins.

Jag skulle vilja sätta ner foten, men att sätta ner foten är bara tufft om man lyckas få som man vill. Jag vet inte om jag får som jag vill om jag sätter ner foten, jag vet inte riktigt var (vart?) jag ska sätta ned den.

Alla verkar vara så splittrade nu för tiden. Du med, och jag med. Du med, och jag med.

Du kanske är för ung för mig, trots allt. Så ironiskt.

Det är så kallt ute, men idag hittade jag mössan.

Vi gjorde slut för snart ett år sedan, och jag blir fortfarande förvånad varenda dag över att jag inte är något bra alls på att vara själv.

Köpte hem en påse Crunchy Apple Snacks, alltså, jag köpte hem torkade äppelskivor i en grön påse. Läser om chipsen på baksidan av påsen på engelska, svenska, franska och tyska. Intressant nog blir man som engelsman, fransman och tyskman (ja?) i första meningen tackad ”for tasting our apple crisps”. Inte så som svensk. Inte ett tack i sikte! Bara thank you, merci och danke så långt ögat når.

Handlade på Åhléns idag. Kassörskan hade en olycklig språkbrytning, som gjorde att hon lät otroligt otrevlig. Jag förutsätter att det inte var meningen.

Apropå otrevlig, TV3 bjuder just på en riktigt otrevlig dokumentär om anorektiska tjejer som hetsar på nätet. Varför ligger jag och tittar på det?

Jag minns nu att jag har köpt de här äppelchipsen en gång förut, och att jag tänkte likadant då som jag gör nu. Varför i helvete köper man inte riktiga äpplen?

Köp riktiga äpplen.

One response to “So, how you like them apples?

  1. Vet du att jag tror jag gillar din blogg som jag är här och smygläser titt som tätt. 😛

Kommentera

