Jag och cynismen

Inget verkar bli som jag har tänkt mig. Är mycket orolig.

Varken han eller jag lever upp till mina förväntningar, och jag vet inte vad som är värst. Jag är nog ingen bra människokännare i alla fall, även om jag alltid har inbillat mig att jag är det. Jag tror för mycket om fel människor, bland annat om mig själv.

Sov i tvåtimmarspass inatt, gick upp och åt fler ipren än vad jag tror magen klarar av. Men vad gör man? Är det något sorts tecken att jag just nu i livet råkar ut för en av de värsta mensvärksomgångarna någonsin? (Jag förstår att det allmänna intresset för min mensvärk är något… begränsat, men det var verkligen parodiskt klättra-på-väggarna-illa.) Är inte i behov av mer bekymmer än jag anskaffat mig på egen hand. Kroppen får gärna låta bli att krångla.

Jag är i behov av någon slags chef. Jag är ingen bra chef. Just nu är jag faktiskt inte mogen för något mer än ett jobb som man stämplar in och ut på, ett jobb utan flummiga när-som-helst-tider och totalt oklara arbetsuppgifter och beslut. Jag är trött på att bestämma själv, jag bestämmer inget bra.

Onsdagen passar bra för att umgås med riktigt nära vänner eller kanske med ditt hjärtas val. Stillsamt.

Kärleken blir rar för dig i veckan och stjärnorna tror att det är nu din lycka börjar. Vänligheten dominerar och du känner dig omtyckt. Ett erbjudande om nytt arbete kan komma. Det verkar lockande. Att föra kassabok kan hjälpa dig att få balans på slantarna. Undvik spel och försök att spara.

Du bör lyssna noga på din partner idag om du vill undvika en kris i din relation. Kanske är det lite si och så med ditt omdöme just nu.

Idag drar du gärna igång saker, men helst på egen hand. Banker och andra finansiella institutioner är vänligt sinnade. Du inspireras till kreativa idéer i yrkeslivet, och det finns en grogrund för ett gott samarbete.

Efter en tids optimism – rentav eufori – i yrkesmässiga sammanhang lär denna veckan bjuda på desto mer turbulens. Du har högt ställda förhoppningar, men det kan visa sig att du låtit dig förföras av illusoriska framgångsdrömmar, något som innebär att det är dags att komma ner på jorden igen. Hemmavid kräver någon situation mycket av din uppmärksamhet, vilket i sin tur innebär att du behöver lägga drömmarna åt sidan. När du väl fått konfronterat de utmaningar som uppstår i början av veckan kan du åter vända blicken mot dina målsättningar och göra nödvändiga justeringar. Det kan bli nödvändigt med förändringar i en grupp om du skall kunna komma vidare.

Kärlekslivet når en liten topp omkring den 12 januari då du har mycket glädje att hämta hos din partner, och att ge till en partner. Omkring den 19 januari uppstår dock en viss osäkerhet då allt inte är vad det ser ut att vara – även om något känns förtrollat. Vänta hellre till den 26 januari då du ser klarare, men då en större intensitet och närhet kan bli av.

OK. Jag ska alltså vänta till på fredag för att se klarare. Vad skönt. Då vet jag.

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

