Vanan inne

Det har blivit en hel del luckor i bloggkalendariet på sistone. Det har blivit en hel del luckor över huvud taget på sistone. Tid som bara försvinner utan att man märker det, utan att man ens visste om att den ville iväg.

Hur rätt måste något kännas för att det ska vara värt besväret?

Vi hade en måndagskväll igår, en så kallad helkväll. Tusen drinkar och hem till mig. Det börjar likna en vana, med så mycket som tas för givet. Kanske för mycket? Jag kommer aldrig slå mig till ro med den här mannen pojken.

Jag lyckas alltid leta rätt på dem, de är alltid likadana. Ställ upp en kontrollgrupp på rad, låt mig plocka ut de som fångar intresset – och de kommer vara likadana som de alltid varit, allihop.

Jag måste gå.

Jag fortsätter det här senare.

(Och nu vet jag inte om jag menar att skriva om det, eller om jag menar själva affären)

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

