Drottningen är död.

Schlager-Morrissey. Hade det varit någon annan hade väl oj oj oj, undrar hur det kommer låta varit på sin plats, men det kommer ju naturligtvis låta som det alltid har gjort – och alltid kommer att göra. Det är svårt det där med Morrissey. När jag gick i åttan lyssnade jag på The Queen Is Dead. Jättemånga gånger. Sedan dess har det inte gått att lyssna på den. Helt oanvändbar. (Liksom allt annat från den tiden.) Jag minns den som ”bra”. Men jag kan inte lyssna på den.

Jag minns den med distans, den där årskursen. Herre.

När jag är tretti, kommer jag se tillbaka på 06/07 och minnas det som året när jag var bisarrt olyckligt förälskad mest hela tiden – och skratta förundrat och tänka men lilla gumman? Jag hoppas det. (För det betyder att det gick över till slut.)

Why can’t I get just one screw?
Why can’t I get just one screw?
Believe me I know what to do
But something won’t let me make love to you

.

Professionellt: jag är otroligt orutinerad på det här med rutin. Har installerat rutin i vardagen. Jag är jätteduktig. Jag började med detta igår. Igår + idag = 2 dagar. Två dagar, och det känns redan som att jag bor i en ruta. Och som att jag jobbat i en gruva i tusen år. Drottningen är död. Får man ta helg nu? Nej det får man inte.

Andra bloggar om: , ,

Kommentera

