Metaförbryllad

Har jag missat något?

Har idag erhållit en (jämförelsevis och i sammanhanget) absurd mängd sidvisningar på ett gammalt trött inlägg från början av december som jag putslustigt hade döpt till So, Sally can wait, she knows it’s two ladies we’re walking on by. (Första gångerna jag hörde den där Oasislåten trodde jag att det var så texten gick. Det är roligt med feltextning. En annan favorit som jag också döpt ett inlägg till är Ah Gestapio, ah Gestapio I’ll never stop (never stop, never stop).)

Hur som helst, det har uppstått en smärre sökstorm på alla möjliga olika varianter:

so sally can wait
sally can wait
\”sally can wait\”
\”so sally can wait\”
so sally
so sally can wait
\”So, Sally can wait\”
\\\”so sally can wait\\\”
sally can

Vad är grejen? Varför helt plötsligt, ur det blå, just idag? Ibland hålls det väl klubb under det namnet i stan, men den har väl varit igång ett tag? Hur stort kan intresset vara; hur många är det som vill veta mer om Sally som inte kan vänta? Är det möjligt att det är en och samma människa som har läst det där gamla trötta inlägget mer än 150 gånger samma förmiddag?

Detta finner jag intressant.

Jag tycker även att det är lite läskigt att man kan se vad besökarna söker sig hit på. Det innebär ju att andra sidägare ser vad jag söker på – dvs hur ofta jag googlar mig själv… Aj aj aj.

Andra bloggar om: , ,, ,

Kommentera

