Sovaren

Jag glömmer bort vad jag måste göra, vilket är en hel lista. Tyvärr kommer jag på det igen när jag har släckt lampan och ska försöka somna. Då går det inte så bra med vare sig listan eller sömnen. Och nu dagen efter har jag glömt bort det mesta igen, vilket får mig att anta att jag kommer ligga och undra om det verkligen är så att man alltid somnar per automatik på kvällen, bara man försöker, ikväll igen. Vad är det som säger det? Jag bävar för den dag då jag kommer ligga där och försöka och försöka och försöka ända fram till dess att klockan ringer dags att stiga upp.

Det är en helt annan känsla att ligga i sängen på natten och på morgonen. På natten, när det inte går så bra med den där sömnen, vill jag bara gå upp upp upp. På morgonen vill jag aldrig gå upp upp upp. Sängen är mycket mjukare på morgonen.

Tragiskt?: inatt försökte jag mig på att think positive thoughts, liksom för att se till så att det inte var av allmänna ångestskäl som jag inte kunde somna. Jag kom inte på någonting! Jag försökte ganska länge. Det är ju hemskt komiskt. Ja, till och med både hemskt och komiskt. Att jag verkligen inte kunde komma på någonting som helt enkelt var bra. Man kan ju tycka att jag med den inställningen borde vara jättedeprimerad, men det är jag verkligen inte. (Jag vet hur det känns. Det är inte så här.)

Jag får försöka igen ikväll.

Andra bloggar om: , ,

2 responses to “Sovaren

  1. Ja, det har hänt mig – det där att faktiskt inte kunna sova alls ända fram tills dess att klockan ringde….Det var hemskt men på nåt sätt klarade jag mig igenom den dagen också.

  2. Det är riktigt jobbigt de där natterna när man får vaka hela natten. Vad gör man på natten om man inte sover. Hur fördriver man tiden?

Kommentera

