Montecore

Med risk för att verka något pretentiös, men – ibland vill man bara bo i någons ord. Läste ut Jonas Hassen Khemiris Montecore (en unik tiger) häromdagen. Även om jag minns att jag kände mer för Ett öga rött när jag läste den, är Montecore även den en riktig höjdare. Khemiri vet vad han gör, och jag gillar det han gör. Om hans språk ändå var en lägenhet, det vore en mysig lägenhet.

Andra bloggar om: , , ,

4 responses to “Montecore

  1. åh gud ja eller om det vore en hel stad. ist för den här kalla bitchen vi bor i nu!!

  2. Jo, Ett öga rött var bra. Har inte läst Montecore dock. Men visst, lägenheten vore rätt trivsam, kan jag hålla med om.

  3. jag håller med, en hel stad ska det vara!!! jag kände mer för montecore än ett öga rött…men båda böckerna är sjukt bra.

  4. Det är alltid underhållande med människor som vågar använda sitt kreativa ordförråd!!

Kommentera

