Första skriket 2007

Gaah. Jag hade kunnat svära på att nyårsraketerna exploderade högt i skyn, men idag tyder mycket på att åtminstone ett par av dem lyckats tränga in genom öronen på mig och gjort sin grej i mitt huvud istället. Traditionsenlig nyårsafton med middag och kalas, drinkar, rödvin och ”champagne”. Traditionsenligt hård nyårsdag också, med andra ord. Jag vårdar ömt känslan av att det härifrån onekligen bara kan bli bättre.

Televisionen äger min dag. Jag började med några Britain’s psychic challenge på TV4+, blev sedan tvungen att dra täcket över huvudet och låg stilla väldigt länge. Jag kunde inte röra mig nog för att sträcka mig efter fjärrkontrollen, så tyvärr fick jag stå ut med att ligga och lyssna på amerikaner som gjorde reklam för fina produkter som Magic Bullet och Slim & Lift Supreme. Det var nog lite rätt åt mig. När jag återkommit till någon form av levande status hittade jag ett Ugly Betty-maraton på kanal 5. Jag kom fram till att det är en ganska medioker tvserie. Just nu ser jag fram emot Polisskolan. Skräp åt skräp.

Har lyckats äta. Inte diskat. Jag har en paradrätt som innebär att jag steker strimlad falukorv i min teflonpanna och sedan häller på en burk Uncle Ben’s Oriental Chili. Det är en mycket praktisk paradrätt, eftersom man inte behöver diska teflonpannan efteråt. Det räcker med att man väntar några timmar, så bildar såsresterna en plastliknande hinna som man kan ta tag i och helt sonika dra av. Förutom att det inte ens är särskilt gott, är det något lätt oroande över denna effekt.

Åh, nu har Polisskolan börjat. Vilka barndomsminnen! Jag har nog sett den tusen gånger, minst.

Syns senare, alligatorn.

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera

