Det går över

Idag skulle jag vilja ha en familj och en någotsånär stadig anställning, alternativt en blomstrande frilanskarriär. Jag skulle vilja att vi hade en lägenhet med flera rum. Jag skulle vilja att vi var två personer i sängen på nätterna. Jag skulle vilja att vi hade lite choklad hemma om man skulle bli sugen. Jag skulle vilja att ibland var det någon annans tur att diska, och ibland var det min. Jag skulle vilja att vi var arga på varandra ibland, men det skulle gå över när vi hojtat loss ett tag. Jag skulle vilja att det fanns jättemycket frukt hemma. Jag skulle till och med kunna tänka mig att vi har barn. Jag skulle vilja vara hemma, och så är någon annan hemma samtidigt, men vi behöver inte prata med varandra hela tiden, jag kan ligga och läsa och någon annan kan göra något annat.

Vissa dagar känns det så, idag till exempel. Men det går enligt erfarenhet över väldigt snabbt. Så imorgon kommer jag säkert vilja ha något helt annat. En redig nyårsfest, exempelvis. Imorgon får jag nog det jag vill ha, det jag vill ha idag känns mycket längre bort. Tur att det går över.

Andra bloggar om: , , ,

2 responses to “Det går över

  1. Men en vacker dag kanske 🙂

  2. det är intressant att måla upp alternativa verklighetsscenarion:)

Kommentera

