Det börjar ganska svagt, och sedan kommer jag in på regn

Folkskygg som jag är, valde jag mina butiker med omsorg mitt i det som i folkmun kallas mellandagsrean. Jag valde verkligen rätt, Åhléns City och Gallerian – nästan öde.

Ja, jag hade lite (lust) att göra (något vettigt) idag. Jag gick och shoppade. Jag tänker inte säga ett ord om vad jag köpte, oh no, det här är ingen sån. Jag kan erkänna att ja, jag gjorde ett och annat inköp, men bara för att förtydliga att jag hade lite (lust) att göra (något vettigt) idag.

När jag var liten hade jag många brevvänner. Ibland ljög jag i breven, för skojs skull. Det blev lite roligare så. Nu har jag gjort det igen. Att Åhléns och Gallerian skulle ha varit öde, det var bara bluff och båg. Det var jättemånga människor där samtidigt som jag. Nästan sjukligt många. Ingen av dem verkade förstå att de skulle bereda plats för mig.

Det är med trängsel som med regn. Jag har alltid upplevt att man blir blötare om man försöker springa inomhus, bort från regnet, än om man lugnt tar emot det och går. Jag prövade samma taktik på trängslen idag, och jag tror det funkade, men vad fan vet jag egentligen.

Andra bloggar om: , , , ,

One response to “Det börjar ganska svagt, och sedan kommer jag in på regn

  1. Jag råkade bli dumpad utanför Åhléns igår och blev tvungen att vada genom människohavet för att ta mig till tuben. En mycket obehaglig upplevelse jag inte vill återuppleva. Hatar reor.

Kommentera

