Jävla Stockholm

Ordningen är återställd. Jag har min egen misär tillbaka. Den är inte heller så rolig, men den är min.

Många tror att det nya året börjar vid lunchtid den 1 januari, med den rediga bakfyllan man villigt ådragit sig under natten. Detta är naturligtvis helt fel. Det nya året börjar när man återvänder till sin egen mer eller mindre tragiskt småväxta bostad efter den årliga julresan. Det är då det ska börjas ta tag i.

Och så är det.

Jag ska sluta lägga så stor vikt vid obetydligheter. Jag ska sluta med sådant jag skäms för, sluta skaffa mig saker att oroa mig för. Jag ska sluta att maniskt försöka verka så väldigt couldn’t-care-less. Jag ska sluta att lägga tid på dålig TV. Jag ska sluta dricka alldeles för mycket för ofta, men fortsätta dricka för mycket ibland för det är så jävla roligt. Jag ska fortsätta att hålla tobak och narkotika utanför min kropp. Jag ska jobba så jävla hårt. Jag ska sluta prata så mycket om det som jag efteråt känner borde hållas privat, förutom med de riktiga vännerna. Jag ska försöka bestämma vilka de riktiga vännerna är. Jag ska lägga in mina kläder i garderoben när jag använt dem, eller i tvättkorgen när jag använt dem för mycket. Jag ska diska. Jag ska inte hoppas på för mycket, men förvänta mig desto mer. Jag ska börja uttrycka mig bättre, till och med när jag pratar med människor som förstår vad jag menar utan att jag behöver uttrycka det alls. Jag ska åka hem till mina vänner oftare. Jag ska tillbringa mer tid utanför lägenheten än i den. Jag ska jobba så jävla, jävla hårt. Jag ska inte dricka mig så bakis att jag inte klarar av att jobba (”jobba”) dagen efter, om det är sagt att jag ska göra det. Jag ska svettas. Jag ska inte göra det lätt för mig. Jag ska inte göra det svårt för mig. Jag ska inte göra något till något något inte är. Jag ska vara klarsynt. Jag ska inte ta ut förlusten i förskott. Jag ska vara smidig. Jag ska vara förberedd på att november är helvetet på jorden. Jag ska ha de bästa intentioner, och de allra bästa uppföljningarna. Jag ska sluta med allt jag inte kan stå för. Jag ska hitta någonstans att stå.

Om jag gör allt det här, gud, (och jag kan börja redan idag), snälla gör så att det ordnar sig.

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

