James den okände

Jag har kapitulerat. Omväxlande sitter, respektive ligger, jag i fåtöljer, soffor och sängar. Läser böcker. För tillfället en om interpunktion – något jag principiellt sett vurmar för, men inte orkar ta riktig hänsyn till i Le Blog. Innan dess läste jag Paul Auster, en bok om en uteliggare och hans hund. Mest om hunden. Jag brydde mig varken om uteliggaren eller hunden, och båda dog.

Jag har kapitulerat. Jag är hemma hos, och kan inte påverka tillvaron nämnvärt. Jag räknar ned, den som vill får gärna räkna med. Två nätter kvar. Min gamla säng känns alldeles för mjuk. Det känns ohygieniskt att sjunka ned så långt. (Men ren är den, här äts minsann inte i sängen. Som man gör i Stockholm, usch och fy.)

Jag är inte den enda som kapitulerat. James Brown har trillat av pinn. Han var 73, jag trodde han var äldre. Han knarkade och slog sina kvinnor, enligt uppgift. Jag kände inte James. Och nu är det för sent. I sann egocentrisk blogg-anda:
Jag kommer aldrig få träffa James Brown.

Andra bloggar om: , , , ,

One response to “James den okände

  1. Han gjorde jävligt mycket mer än bara knarkade och slogs. Han gjorde stor musik också och är funkens skapare och förgrundsgestalt.

    YEAH!

Kommentera

