Party hard

Det är lite svårt med dagarna. Klockan är tisdag, men jag har inte gått och lagt mig än så det är på något sätt fortfarande måndag. Det är bara det att det verkligen, verkligen känns som söndag. Och jag skulle kunna önska att det var lördag, så jag kan se fram emot söndagen en gång till (men eftersom söndagen kändes som en lördag så är det på något sätt fredag jag önskar att det skulle vara idag). Jag gillade söndag. Även om den kändes som en lördag och gjorde att måndagen försvann.

Alltså.

Hur som helst är det dagen efter. Igår var också dagen efter, och dagen innan dess (lördag). Jag suger den sista musten ur jävla Stockholm innan jag åker bort till huset. (Det är det enda som finns där, dit jag ska, huset. Det är i och för sig några människor i huset också.) Hur som helst har jag sugit den sista musten ur jävla Stockholm den här helgen. Jag känner mig både nöjd och sliten. Nu ska jag ”hem” och avstå.

Jag läser mina gamla inlägg, inser att jag verkar ha känt mig förälskad. Jag tror inte längre att jag är det. Det hela verkar vara alldeles för inom räckhåll för att jag ska vara förälskad. Eller så är det helt enkelt så att jag är lite kärig i alla fall, men bara när jag är tråkigt full eller tråkigt nykter – inte i det här mellanläget man är i mellan fulldagen och nykterdagen. Baby, you don’t give me that feeling when I’m bakis.

God natt, imorgon (tisdag, vilket egentligen är idag) ska jag upp och prestera.

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

