Krasch krasch

Idag gör det ont och jag ignorerar ringningar på både dörr och telefon. Jag svarade när mamma ringde, men bara då och bara för att jag vet att hon ringer till dess att jag svarar. Eftersom idag var dagen jag skulle göra saker annorlunda, får jag intala mig att en dag mer eller mindre inte gör någon skillnad.

Seglade på ett hav av rödvin igår, tyvärr verkar jag ha lyckats kapsejsa till slut eftersom jag vaknade med taklampan tänd och halva klädseln fortfarande på kroppen. Innan dess var jag charmigt högljudd, burdus och framför allt rolig, säkerligen jätteirriterande, svävade ut i diskussioner där jag delade med mig av de åsikter jag bestämde mig för i stunden att jag hade. Jag kan vara mycket övertygande. Finns det en komisk poäng är det jag som hittar den först, och drar det längre än längst i rask takt. Jag öppnar dörren lite mer än vanligt, låter påskina att det finns så mycket mer att hämta. Jag är otroligt intressant.

Jag är oövervinnerlig.

Men så jävla sliten.

Tittar på ett av alla spökprogram på TV4+. Idag spökar det i Hallonbergen. Skräpigt liv, skräpig TV. Läser en upphaussad deckare som jag inte är särskilt imponerad av hittills. Skräpigt liv, skräpig litteratur. Skräp skräp skräp. Skräp ute, skräp inne, skräp skräp skräp.

Jag tror att det fortfarande är oktober, med tanke på hur långt jag har kommit på ”jobbet” borde det fortfarande vara oktober. Detta är en skrämmande tanke. Det går inte så bra just nu. (Men jag är väldigt begåvad.) Det här har aldrig varit min årstid, och rödvinsseglatserna hjälper inte heller till.

Usch jag blir tokig. Jag är så enormt rastlös.

Tröstar mig med att jag inte är så här korkad i alla fall. Vilken otroligt dum brud.

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

