Stor stad, stora tankar

Ibland, och detta är nog en lite pinsam metabekännelse, går jag omkring på stadens gator och torg (eller sitter fast i SL-nätet, eller är någon annanstans) och slås av olika idéer som jag skulle vilja tänka mer om och skriva några rader om och offentliggöra på internet. Då kan det hända att jag gör en liten anteckning i min mobiltelefon, så att jag inte ska glömma bort det fantastiskt geniala som slagit mig. För ibland är det svårt att skriva, om man inte har något att skriva om. Då kan det tänkas att man skriver om hur man luktar idag, eller fotograferar sin disk och laddar upp bilden, eller gör en lista på bra och dåliga saker som har hänt under dagen, eller häver ur sig något bittert om andra artistes inställning till livet och konsten, eller något annat lika meningslöst. Man kanske gör sig rolig över märkliga söktermer som människor hittat till bloggen med.

Hur som helst, jag gör ibland små anteckningar i min mobiltelefon som jag tittar på om jag inte har något bättre att skriva om (vilket jag aldrig har). Som nu. Idag har jag någon gång under dagen antecknat följande:

Hur klockslag slår över hänger ihop

Om någon har något förslag på vad tanken var med detta får någon gärna reda ut saken i kommentarsavdelningen.

Kommentera

