Ett herrans liv

Jag har svårt att förlika mig med att jag brukar vara ganska road av Filip och Fredriks världsherravälde på Kanal 5. Jag skulle säkert kunna tänka ut material till en C-uppsats (eller åtminstone en 100 orsaker till att-lista) om vad jag tycker är så motbjudande. Någonstans skulle jag klämma in ett minne från barndomens tidningsläsande – var det Frida eller Vecko-Revyn? Alla är vi barn i början – där Filip Hammar deltog i något sorts grabbresa-till-Kos-eller-nåt-liknande-ställe-reportage, detta var alltså under pre-ironi-with-a-twists dagar märk väl, och fotograferades iförd någon sorts rakkräm och det var väldigt skabbigt alltihop. Varför minns jag detta? Jag kan minnas fel. Jag kanske kommer med falska beskyllningar. Jag tror inte det, men ändå. I alla fall-

Jag brukar trots alla mina principer vara ganska road av deras TVshower. Såg Ett herrans liv i veckan. Jag antar att tanken var att setet och klippningen skulle dofta Öppna Kanalen. Kom igen. Det enda det gjorde för mig var att jag slogs av tanken att de säkert skulle kunna göra bra teve om de bara la ner meta-TV-ironi-schticket.

Bla bla bla

Hur som helst

Det jag tänkte skriva om

Var

Oj nu minns jag inte riktigt,

jo!

Ja-eller-Nej-snabba-frågor-avdelningen visade sig mycket intressant. Reinfeldts millisekundspaus innan han svarade nej på frågan om han någonsin blivit upphetsad av porr var obetalbar. Samma paus uppstod även innan han svarade nej på frågan om han sett Leijonborg naken. Hoppas att det inte hade någon koppling till föregående fråga. Stor humor.

.

I övrigt: min pukkodsknipa löste sig genom ett enkelt samtal från Hs telefon till kundtjänst där jag fick svara på enkla kontrollfrågor som vem som helst som stulit min plånbok och min telefon kunnat svara på. Som belöning fick jag pukkoden uppläst i telefonen, och så var det bara att telefonera loss. Lite skönt, lite skrämmande.

Andra bloggar om: , , , , , ,

One response to “Ett herrans liv

  1. Hej! Tyckte oxå om inslaget med Reinfeldt! Undrar om han försöker göra en Göran och bli mysfarbror?

Kommentera

