Kärlek och idioter på teve

Vi åt middag, det var som vanligt men ändå inte. Som vanligt, alltså. Alltså, det var som det brukar vara, det vill säga som det brukade vara förut men ändå inte. Vi ger varandra fortfarande inget utrymme, men det gör inget för efteråt skiljs vi åt. Vi ser varandra fortfarande bara i de mallar vi satt upp runt varandra, men det gör inget för vi trivs med att vara i mallarna ett litet tag och sedan gå ur dem på varsitt håll.

Jag blir en person jag visserligen trivs med, men som jag inte känner igen från när jag bara är med mig själv. Jag tror att det kan vara likadant för H. Fast jag vet inte. Det var nog det som gjorde att det inte fungerade, att vi förutsatte att det var likadant för den andre som det var för en själv – och så var det inte det, men eftersom vi förutsatte att det var så i alla fall så blev inget någonsin diskuterat, och så hamnade vi där vi hamnade. (Åtskilda)

”Imorse” hade jag den stora glädjen att bevittna hur en tant skällde på busschauffören för att han stämplat en fullprisbiljett när hon egentligen skulle ha haft en pensionärsbiljett. Busschauffören skällde tillbaka. Jag gillar verkligen att bevittna gräl mellan människor som inte känner varandra. Härligt! Det gav bussresan en känsla av fart, fläkt, händelse, action, betydelse.

Slötittar på TV3s nya humorsatsning ”Lyxfällan”. (Varför kan man inte göra en sak i taget? När jag är hemma måste jag alltid både titta på TV och titta på internet samtidigt, eller TV och läsa bok samtidigt, eller stereo+ljudlös TV+laga mat samtidigt. Splittrat. Hur som helst.) Den ointelligente unge mannen som dragit på sig enorma skulder för att kunna köpa väderstationer, duschkabiner och GPS-navigatorer gråter när han måste sälja motorcykeln. ”Det känns som att förlora en familjemedlem”. Programmets ljudläggare väljer Kents Gravitation.

Åh, det är roligt på så många olika nivåer.

Imorgon bitti byter jag SL mot SJ. Radiotystnad råder sedermera fram till söndag.

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentera

