Ord och bild

Vilka nyheter i metaland. Jag har bytt webbläsare från Safari till Firefox, och plötsligt är WordPress en helt ny upplevelse. Jag har naturligtvis inte en samlad åsikt om huruvida den nya upplevelsen är att föredra framför (över?) den gamla, eftersom jag av rena principskäl anser att man inte kan ha en samlad åsikt om något. Man kan ha flera samlade åsikter om något på samma gång, men en enda synpunkt går inte. Ibland verkar människor inte hålla med mig om detta. Då vet jag inte om jag ska avundas deras förmåga att förenkla och rationalisera, eller om jag ska fnysa och förakta deras (hoppas jag) spelade oförmåga att inse att man omöjligt kan se på en sak på endast ett sätt.

Basta.

Vidare nyheter i metaland, jag trotsade alla känslor av att det inte spelar någon roll vad jag gör på ”fritiden” eftersom inget spelar någon roll och särskilt inte om det är bara jag som vet om vad det är som inte spelar någon roll just den här gången – jag trotsade alltså detta och gav mig ut med min gamla försummade kamera och frös fingrarna av mig när jag sprang runt i stockholmskvällen och knäppte bilder på både det ena och det andra, mest järnväg för jag orkade inte gå så långt. Jag är ingen vidare fotograf, rent ut sagt ganska usel, men det resulterade i alla fall i en ny så kallad header image och den fantastiskt stämningsfulla rälsbilden här till vänster.

Idag har jag en lång så kallad to do-list som jag inte riktigt kan identifiera mig med. Oj oj oj oj oj .

Kära utbildningsradion. Vad menas? Nu har jag haft ert program Orden med Anna-Charlotta påslaget på TVn som bakgrundsbrus denna regniga tisdagsförmiddag i november. Jag förstår inte. Det är sämre än Bingo Royale! Jag förstår inte. Det kan inte ha någon målgrupp! Jag förstår inte. Vem tittar på riktigt? Jag förstår inte. Varför är UR-loggan i vänstra hörnet en ursäkt för att göra oproffsiga, menlösa TVprogram? Jag eftersöker ett kvällstidningsuppror! Namnlistor, skandallöp, webundersökningar, upprörda kulturledarskribenter, the works. Detta hemliga fiasko måste fram i ljuset.

Andra bloggar om: , ,

One response to “Ord och bild

  1. Jag tycker bara en enda sak om bajs! Det är äckligt. Nu är jag ovindsynt 😦

Kommentera

