Det borde finnas någon ombudsman att skriva till och klaga

Intressant: Vaknade med världens kraftigaste bakfylleångest. Sedan tog det fem minuter för mig att känna efter att jag inte var bakfull över huvud taget, samt att tänka efter vad jag hade ångest över – vilket visade sig vara absolut ingenting alls.

Jag hade en fin och trevlig kväll igår. Jag såg en bra konsert, hade trevligt sällskap, drack två (2) öl och åkte hem själv vid midnatt. Jag blev inte alldeles för berusad, började inte bråka med någon, fylleringde ingen, pratade inte högt och brett om mitt liv med fel kompisar, gjorde inte av med för mycket pengar, åkte inte taxi hem till någon annan än mig själv, eller något annat jag skulle ha skämts för dagen därpå. Jag hade mycket trevligt.

Men ändå vaknar jag alltså med känslan av att jag gjort något eller allt av detta jag inte gjort. Kan jag ha lyckats vänja kroppen vid olyckliga helkvällar så mycket att den slår på bakfylleångesten per automatik bara för att jag varit ute på krogen, oavsett vad jag haft för mig?

Det känns onekligen något orättvist. Ska jag vakna med den där hemska känslan på morgonen ska jag väl ändå ha förtjänat det. Fan. Man blir ju förbannad.

Andra bloggar om: , ,

2 responses to “Det borde finnas någon ombudsman att skriva till och klaga

  1. Alltså fy fan för bakfylleångesten. Det är stark anledning till att låta alkoholen vara. Den blir bara värre ju äldre man blir också. Har jag märkt.

    Den kommer som en smocka i fejan.

    Lika kul som man hade kvällen innan, lika ångestfyllt blir det dagen därpå.

    Som att det är något slags ”plus-minus-noll-tänkande” i universum. ”Jag kan ge dig såhär mycket lycka idag, men jag kommer i gengäld utkräva såhär mycket ångest av dig imorgon.”

  2. Måste tyvärr bara säga att jag håller med där, fullständigt. Bakfylleångesten är något som per automatik kommer när man har druckit alkohol kvällen innan. Den har ingenting att göra med vad man har gjort, eller inte gjort. Den bara kommer, det hör till, tyvärr.. Enda medicinen är att inte dricka alkohol alls.. Men så kan man ju inte ha, det är ju kul att festa, och för att få ha kul måste man betala med ångesten dagen efter.. bara att acceptera och försöka ignorera..

Kommentera

