Nu blir det meta igen (som alla tycker är kul)

Oh lord, äntligen har någon lyckats hitta vad de sökte! Någon har hittat hit med hjälp av en googling på Omnipotenta självbild. Hjärtligt grattis. Grattis och välkommen kan vi även säga till den lycklige som sökt efter sur. Dessutom är det ännu en (eller om det är samma) som har sökt på peter swartling glasögon. Jag fattar inte! Varför? Om du söker igen och läser det här, snälla förklara.

Jag har placerat min blogg i
Stockholm
på bloggkartan.se

När jag ändå är igång med metabloggandet – en kommentar om en kommentar:

Jo, min kombination av heltidsarbetes- och artisteslackertillvaro – jag förstår att det är förvirrande. Jag är själv mycket förvirrad. Blue collar-paret som avlat fram och uppfostrat mig är också förvirrade. Ingen vet riktigt hur det ska gå. Men egentligen är det mycket enkelt. Som det är nu så är min artisteslackertillvaro ett heltidsarbete. I min bransch, som i så många konstnärsbranscher, kallas det (suck) ”frilans”. Det innebär att då och då har jag ett riktigt jobb med en riktig chef och kanske till och med riktiga medarbetare. Då får man lov att prestera mot betalning. Däremellan är det meningen att jag ska skapa fri och great art som tar mig till historien, eller åtminstone att jag ska utvecklas så jag kan prestera bättre mot bättre betalning nästa gång.

Det är väl någonstans vid ”fri och great art” och framåt som slackeriet tyvärr har en tendens att ta överhanden. I en idealisk värld skulle jag nog önska mig egenskaper som drivenhet, arbetsmoral och självdisciplin, men jag har inte sett ett enda tecken på att det skulle vara en idealisk värld vi lever i – så jag får nog stå ut med min slackermentalitet, och inte mig emot. Hittills har det fungerat rätt okej. Vi får se hur länge det håller.

Som avslutning tänker jag ägna mig åt lite svennehumor:

Precis när Böglobbyn är slut i SVT slår man över till TV4 och hamnar på Fotbollsgalan där det stolt meddelas att Teddy Lucic blivit skyttekung i häcken. Samarbete på gång?

One response to “Nu blir det meta igen (som alla tycker är kul)

  1. Det låter faktiskt som en rätt sjysst tillvaro things considered.
    Men visst är det svårt att vara slacker ibland. Min egen slackerhet är en av de saker som förhindrat att jag lyckats göra akademisk karriär – hade jag gjort det hade jag inte varit så förbannat fattig idag.
    Å andra sidan har jag tillbringat många lyckliga timmar liggandes passiv i vardagsrumssoffan.

Kommentera

