Did the spraytant make me buy too big shoes?

Jag köpte nya skor idag. En av de andra kunderna i skoaffären, en kvinna kanske mellan 45 och 50, ställde sig framför en spegel i ett hörn och plockade upp kam och hårspray ur väskan och piffade loss. Va? tänkte jag. Det var konstigt gjort. För visst var det det? Varför stod hon där och sprayade? Det luktade illa, och strax bredvid satt jag och försökte koncentrera mig på om jag kom mest överens med känslan av storlek 39 eller känslan av storlek 40. Om jag känner att skorna är för stora när jag använder dem första gången tänker jag skylla på spraytanten. Det var banne mig inga billiga dojor!

Om det här vore en sån där humorblogg skulle jag lägga ut foton utan ordentlig skärpa på mina inköp idag. Vi tar en favorit-i-repris-bild på min disk från den sjätte november istället.

Nästa vecka:

– stiga upp klockan halv åtta varje dag
– bädda sängen innan duschen och inte krypa ned igen när jag duschat klart
– äta frukost hemma, inte på tunnelbanan
– inte ha på mig smutsiga/skrynkliga kläder
– vara effektiv på ”jobbet”
– ”jobba” både på förmiddagen och eftermiddagen varje dag
– äta riktig mat varje dag
– motionera åtminstone två gånger och hoppas att jag inte träffar någon jag känner
– redan på måndagen ringa alla viktiga samtal jag borde ringt förra veckan
– vara snygg
– vara extra snygg på onsdag och fredag
– inte kombinera ”extra snygg” med ”för mycket öl” på onsdag och fredag
– skapa stor konst
– fortsätta lura mig själv

Kommentera

