Somna

Det börjar bra, sedan blir det mitt i natten. Hur blev det mitt i natten? Det går en dag, och så är det mitt i natten igen. Lyssnar på Damien Rice sjunga om kallt vatten och tror att det ska hjälpa. Lägger jag mig ned somnar jag, och så är den här dagen slut och jag har väntat lite till. Gick in till fin-pizzan på hörnet på vägen hem och beställde take away. De undrade om jag ville ha något att dricka medan jag väntade, det ville jag inte (sa jag).

Jag har en heltidssyssla, ett hem och en dator. En TV. Några vänner. En skivsamling. Det är inte storslaget nog, inget pulserande cityliv och inga grandiosa vyer över slätter eller kuststräckor. Jag har idéer jag lämnar åt sitt öde, planer jag inte gör något av. Jag har ett jävla humör. En dragning åt det motsatta könet. En pizzakartong i hallen. Höga förhoppningar och inga förväntningar. En rubbad dygnsrytm.

Kommentera

