…och så blir det meta och det tycker alla är kul

Det här med att skriva blogg, jag vet inte… Jag är inte helt övertygad, men jag är tillräckligt egocentrisk för att fortsätta. Vem vet, jag kanske lär mig att skriva ordentligt någon gång på vägen. Hur som helst:

Fenomenet Search Engine Terms var en nyhet för mig – och vilken nyhet sen! Hittills har tre personer misslyckats med att hitta vad de egentligen letade efter på Google eller var de nu var och sökte, och kommit hit istället.

Minst besviken blev nog den som sökt på ”ondska hasse aro”, för jag ägnade faktiskt ett helt inlägg (Evil Hasse) åt Hasse som affischpojke.

Mellanbesviken blev nog den som letade efter ”peter swartling glasögon”, eftersom allt han/hon fick var ett påstående att nämnda glasögon gör bort sig i TV.

Besviknast – ”Hur får jag tag på en tomt i stockholm”. Jag är hemskt ledsen. Jag vet inte.

Varför söker man efter Peter Swartlings glasögon? Förklara!

2 responses to “…och så blir det meta och det tycker alla är kul

  1. När det gäller sökmotorträffar brukar jag förmodligen bli mer besviken än besökarna själva. Att se att någon hittar mig genom att söka på ”stupid swede” eller ”bald fat guy” känns ju lagom uppmuntrande.

  2. Jag sökte på diskbänksrealism och vips så var jag här. Jag vill inte påstå att jag hittade det jag sökte, men jag är inte heller besviken. En bra blogg är alltid uppskattad.

Kommentera

