120×200 cm säng jag inte lämnat på hela dagen, humöret därefter

Storslagna planer om organisation flyger genom mig, samtidigt som Halle Berry spelar sinnessjuk och flyger genom sjukhuskorridorer på TV. Dålig film, dåligt liv – det kunde vara både värre och bättre. Hur som helst har jag helt klart slösat bort denna dag, den femte november 2006, jag har levt den till ingen nytta.

Hur lätt vore det inte att börja leva ett varannandags-liv? Alkohol, sötsaker, hopplösa förälskelser, popmusik… Jag har onekligen en förkärlek för det som är både ångestdämpande och ångestframkallande på samma gång (eller åtminstone först det ena och sedan det andra). Knappast något jag är ensam om, men ensam är man väl inte om något – även om man försöker inbilla sig själv en massa trams om en mänsklighet full av ”unika personligheter, erfarenheter och känsloliv”.

Imorgon blir det nog bättre. Då kanske jag till och med orkar bli arg på något.

One response to “120×200 cm säng jag inte lämnat på hela dagen, humöret därefter

  1. Jag gillar den här bloggen.
    Men drick inte så mycket snälla du (ja, jag är tant så jag kan kosta på mig att ge sådana råd)!

Kommentera

