Kupp eller karamell

Uppenbarligen är det allahelgona. Mitt förstavals-lunchhak var oförskämt nog att ha stängt idag, när jag pga brist på ätbart hemma gick dit i slasket. Gick till svennecafét en bit därifrån istället, efter att ha tittat in genom fönstret på klientelet som satt på kaffeställena på vägen och snabbt dragit slutsatsen att dagens frisyr inte höll. Ska man gå på kaffebar måste man ha fönat håret, annars ser man ut som en som inte hör dit – och det vill man ju INTE. Drog en vinstlott och hamnade vid bordet bakom ett par britter. Instant international feeling. Jag tantade med en bakadpotatismedskagenröra och rundade av med ett chokladpralinsinköp efteråt.

Uppenbarligen har ”trick or treat” börjat översättas med ”bus eller godis”. Det håller ju inte. Var är alliterationen? Och ska det vara ett t till i alliteration? Hur som helst så röstar jag på ”kupp eller karamell”, som jag tänkte fram på vägen hem. Väl hemma gick jag in i duschen och skällde på människan som gick mig på nerverna igår. Det gäller att öva.

Kommentera

