Sur

Någon gick mig på nerverna idag, på det där sättet som gör att man blir mer och mer förbannad ju längre efteråt man tänker på det. Jävla stockholmare! Högmod, humorlöshet, översitteri, osäkerhet och egocentricitet. Igår tyckte jag om mitt ”jobb”. Idag hatar jag hela branschen. Jag skulle aldrig ha gett mig in i det här. Insnöade idioter.

Och jävla tjejer på tunnelbanan som sitter och vippar med röda små urringade lackpumps när det är minusgrader ute. Fattar de inte att det ser så jävla dumt ut? Och så alla dessa rougeöverdoser… Jesus kristus, vems fel är det? Finns det någon man kan skriva till och klaga och kräva omedelbar åtgärd?

Och så är jag trött på att det ser ut så här ute när jag är på väg hem. Mörkt och kallt och fina hus som man inte får bo i. Jag bor, såklart, i ett fult hus. Och jag kommer hem sent. Jämt. I mörkret. Och kallt är det också. Och så är jag förbannad för att någon har gått mig på nerverna. Och så är det tomt och tyst i lägenheten. Och så har jag människor runt omkring mig hela dagarna som inte förstår vare sig humor eller allvar. Eller som tror att det ena måste utesluta det andra. Det är det värsta! Människor, fatta att man kan vara som allvarligast mitt i ett skoj – och att just skämtandet kan göra det allvarligare än rent allvar.

Fram för likriktning. Folk, tänk på mitt sätt! Jag lovar att allt blir mycket enklare då.

Kommentera

