Vidare snöfall och mediafolk

Å, jag tar tillbaka allt. Jag älskar denna snö som fallit, blivit blöt och sedan frusit till hal is. Som genom ett mirakel har jag lyckats undvika SLs alla uppfuckningar under dagen – har inte behövt åka buss, och hade vansinnig tur med tunnelbanan på vägen hem. Bra saker kommer till halvtaskiga människor!

169020_snow_in_light.jpg Och detta trafikkaos. Vilken julstämning det skapar. Blinkande billyktor till höger och vänster, och sirener i fjärran. Riktigt mysiga 700 meter mellan t-stationen och min port. Slirande däck, stillastående bussar. Gröna löv på träden och en halv decimeter riktigt vit snö – vajert!

Och så alla förbannade bilister… Mycket underhållande.

Sent omsider läser jag Fredrik Strages Fans. Det är intressant. Man tillbringade ju en hel del timmar med Pop när det begav sig, och Bibel när det sedermera begav sig. Jag minns att jag alltid gillade hans texter. Åtminstone minns jag inte att jag INTE gjorde det. Några år senare såg jag honom på TV. Han gör sig inte så bra i TV. Jag tror även att jag har hört honom på radio. Han gör sig inte så bra där heller. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som är fel, men jag drabbas ofelbart av en plötslig jag-måste-byta-kanal-nu-känsla. Det är något med hur han pratar… Som att han är konstant på jakt efter perfekta precis-så-här-är-det-formuleringar, vilket bara leder till att allt blir onaturligt och jobbigt spänt. Däremot är det ju uppenbarligen en egenskap som gör honom till en bra textförfattare. För Fans är hittills väldigt bra. Det är så förvirrande… Gud vår fader som är i himmelen, vad ska jag tycka om Fredrik Strage? Hur ska jag kunna gå vidare?

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera

