Östermalm

H är på resa, han är så framgångsrik. I en vecka eller två ska han ut och visa upp sig för världen. Jag förutsätter att resten av Stockholm har stannat kvar, men jag vet inte eftersom jag inte dragit upp persiennerna än. Jag hör att det regnar. Går jag ut kommer jag bli blöt. Jag känner mig inte särskilt lockad, och jag har som vanligt inte direkt någon brådska. Varför skaffar folk vanliga jobb? Det är mig ett riktigt mysterium. Förstår de inte att de inte behöver? Jag känner några få med vanliga jobb. De går in i duschen halv sju-sju på morgnarna. Det kan omöjligtvis vara av fri vilja, det kan jag aldrig tänka mig. Förstår de inte vad de missar? Klockan är tolv och SVT lär mig om vulkaner. Bättre än så blir det inte – idag ser vi fram emot en utflykt till en av stadens gråaste stadsdelar.

Kommentera

